lördag 27 juni 2009

Fiskerapport fredag:

Fredagen bjöd på 6 flundror. Alla dessa togs under en riktig bonanza på mindre än 2h, och i princip på ett och samma ställe!! De två största vägde knappt 30kg, personbästa till Mats och Håkan. Mats fisk ses nog på bild nedan, även om vikten där till en början överskattades lite av upprymda sportfiskare. Magnus tog 2, Putte en och Mats ytterligare en. Platsen, där jag bland annat fick en 21-kilos och en 12-kilos i tisdags natt, döpte Andreas och jag skämtsamt till "Vilda Västern" på grund av hett fiske, samt inte minst två stilenliga gamla hus/ruckel på stranden. Under 2 sanslösa timmar gjorde platsen verkligen skäl för namnet! Bland annat så dubbeldrillade Mats och Magnus varsin flundra, vilket verkligen inte hör till vanligheterna! För att ni inte ska tro att det bara är att "hämta" hälleflundran här uppe så kan jag berätta att undertecknad varit utan fångad flundra onsdag-fredag... 33 flundror på 5 dagar är väldigt bra, men slår man ut det på 8 pers/4 båtar och så många timmar och pass vi lägger, så kan ni själva räkna ut att man inte får många hugg på en vecka. 15 av våra 33 flundror har varit över 10kg, liksom medelvikten, vilket såklart är riktigt bra, det är trots allt mycket fisk kring 3-4kg.
Imorgon ska vår värd Harder grilla valbiff åt oss, vilket ska bli väldigt intressant. De som har nytt personbästa på flundra (Håkan, Mats, Andreas och jag) ska dessutom traditionsenligt bada, något jag inte direkt ser från emot. Ca 7gr är nämligen strax under vad jag tycker är behagligt...
Tight Lines!
/ML

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar