tisdag 14 juli 2009

Bestående multefeber...

Multefebern har nu drabbat mig med full kraft. Doktorn har ordinerat fiske för att jag ska krya till, då jag saknar denna art i mitt artprotokoll och därmed inte är immun mot feberattackerna som på sistone slagit till allt oftare.

Under onsdagen blir det sannolikt ett nytt försök på multe, denna gång ett dagspass. Onsdagen ser ut att bjuda på bättre multeväder än sist. Duktige Anders Henriksson, med en handfull multar omkring och över 4kg på sitt samvete, sms:ade tidigare idag och rapporterade om en multe på 3,8kg! Det var Anders sjunde pass i år och hans tredje multe, men då råkar jag veta att Anders ofta kör kortpass, exempelvis innan och efter jobbet.
Rent statistiskt borde jag ju få en multe eller två snart tycker jag... I alla fall om det nu inte hade varit så att skicklighet och inte minst rutin dessutom spelar in mer än vanligt vid jakten på denna art!
Rapport kommer.

/Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar