måndag 2 maj 2011

Fiske även måndag!

Efter att ha slickat såren efter en kanonkväll på Petersons igår var vi ett gäng slagna hjältar som med lördagens fina blekafiske i minne tog en lugn söndag med nödvändig sovmorgon. Vindarna var friska och inbjöd inte direkt till att höja fisketempen, även om flera team var ute idag.
Efter att ha släppt av farsorna på fastlandet på eftermiddagen blev det 2h fiske i blåsten, utan att havskatten ville vara med och leka.
Vad gäller min förmodade oxsimpa ska jag inte svära på saken, då flera kompisar lämnat kommentarer på inlägget och varit lite osäkra till min artbestämning, bland annat Jocke som var med när jag fick min hittills enda säkra oxsimpa för några år sedan. Vi ska kolla lite kamerabilder och återkommer.

Under måndagen ska vi köra hem båten till Lerkil, men hoppas kunna starta med lite vrakfiske nu när fisket varit glödhett de senaste dagarna. Det hänger lite på vinden imorgon bitti. Rapport kommer!

Tight Lines!
/Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar