lördag 20 augusti 2011

Gammal är äldst!

Tycker det är en passande titel till kvällens fisketur. Håkan Wing är den gamle i detta fallet (1 år äldre än undertecknad) och han visade ikväll att gammal är äldst. Dominerade makrillfisket fullständigt och jag kan bara skylla på ringrostighet, gammal rostig sillhäckla som satt kvar sedan förra året och att Håkan kunde med att agna 4st småfiskar på häcklan varje gång då jag bara satte på 2st.(det var Håkan som hade med sig agn, tack Håkan)
Det som är skönt är att Håkan nu blir storfavorit i nästa lördags fisketävling med speciellt inbjudna deltagare med Åsa anknytning. Jag har fått äran att deltaga i år för första gången efter 3 år på orten.

Trots Håkans dominans var det en trevlig tur i Håkans minibåt, Alltså inte Confidence eller No Name utan plastekan som jag har för mig heter Eva (kan ha fel där). I hans stall finns även en microbåt.

Som sagt HW dominerade och vann alla klasser. Störst makrill, flest makrillar, flest arter(makrill, vitling, fjärsing, och en förbannat enveten gråtrut unge som återutsattes). ca 20st Makrillar fick HW och jag som tände till på slutet fick ihop 10st.

Taggmakrillarna lyste med sin frånvaro eller så ville Håkan ha denna art för sig själv:-)

Gonatt!

//RS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar