onsdag 7 december 2011

Sea Life, London Aquarium!

Lite dåligt med uppdatering av bloggen nu. Ledsen för det, Isolabloggens motto har alltid varit att ha läsvärt material så ofta som möjligt, vilket vi nu tummat något på under senhösten. Förklaringen är extremt mycket jobb helt enkelt, vilket dock ordnar upp sig från årsskiftet då jag slutar mitt gamla jobb, samt officiellt börjar mitt nya. Har rent tidsmässigt i det närmaste dubbelkört ett tag, men den gångna helgen prioriterade jag in en långhelg i London med lite fotboll och annat i goda vänners lag.

När kompisarna en av dagarna körde shopping och sightseeing körde biologen givetvis en soloutflykt till Sea Life, London Aquarium. Jag blev inte besviken ;-)
Nedan några snabba mobilbilder och ett filmklipp. Sjukt fiskesugen blir man iallafall!

/Markus



Hajarna och rockorna, över 40 arter av de hotade broskfiskarna, utgjorde en betydande del av det spännande utbudet i bassängerna. Sjukt stora fenknotar och blågyltor, en handfull tropiska torpeder från varmare breddgrader och stora piggvarar var annat som höjde pulsen på en sportfiskare.



Denna skylt stod vid pingvinernas avdelning. Frågor på det? Nej, trodde inte det.


Här ett litet filmklipp på några av invånarna i akvariet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar