tisdag 6 mars 2012

Helgens anti-fynd:

Helgens anti-fynd, i viss konkurrens med det skyhöga bensinpriset och nät på favoritfiskeplatserna, var den termos som övervintrat i Isolabåten.
Härkomst: något av de sista fiskepassen 2011.
Innehåll: delvis koagulerad f.d. drickbar vätska, antingen varm choklad eller kaffe med mjölk.
Brottsrubricering: framkallande av fara/kräkreflex för annan, alternativt förargelseväckande beteende.
Åklagarens framställan: hos team Navia är denna typ av händelse vardagsmat, men på Isolabåten ska det vara ordning och reda.

Vissa misstankar riktades initialt mot Mattias och Rickard, men Åsa-borna kunde av olika anledningar avföras från utredningen. Skäligen misstänkt är istället Mats efter hans och Manges varfiske i höstas. Efter ett samtal med Magnus har vi dock även en person misstänkt på sannolika skäl, vilket är den starkare graden av misstanke. Det rör sig om Magnus sambo Kajsa, efter deras trollingpass i Vänern med barnen i höstas. Blöjbyten blandades då med drillningar och landningar av flertalet salmonider, vilket föranlett mig att tro att termosen under detta tumult kan ha efterlämnats i ruffen på Isolabåten.

Straffskalan för denna typ av grava rättshaveri är väl ungefär att bjuda mig på kaffe med bulle. Om ingen vill kännas vid termosen och det saknas bevis i detta sorgliga rättsfall tillfaller termosen mig. En klen tröst efter tuffa prövningar för att få ren termosen.

/Markus

6 kommentarer:

  1. Kort sagt: alla var misstänkta utom du?

    SvaraRadera
  2. "Det är inte lätt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst"

    /ML ;-)

    SvaraRadera
  3. Kajsa erkänner att det är våran termos. Räknar med att du diskar ur den extra bra så den är i nyskick igen:-). //Magnus

    SvaraRadera
  4. I vår familj har Mange ansvaret att tömma båten, låsa och slå igen kapellet. Därför anser jag oxå att det är han som bär ansvaret och bör bestraffas.

    SvaraRadera
  5. Rimlig logik Kajsa. Din sambo verkar skjuta över ansvaret. Jag förväntar mig kaffe med nybakat nästa gång jag hälsar på honom :-)

    SvaraRadera
  6. Haha, grymt underbart! x)

    SvaraRadera