lördag 2 mars 2013

Ruskigt väder, underbar morgon och Klorockor

Denna dagen innehöll det mesta! Vi testade denna gång ännu djupare ute på runt 60 m. Jag själv leta efter en nål i en höstack nämligen Guldlaxen som Anders Henriksson med vän fångade två st av förra helgen. Det började med ett superfiske efter Sill på morgonen med några Makrillar som bonus. När Sillfisket började avta agnade jag varannan krok på sillhäcklan och metade nära botten. Under tiden kom det upp två rätt snabba rockor på rockaspöna varav den ena var krokad på utsidan munnen. Rockorna fick självklart gå tillbaka. Vinden ökade snabbt på och solen gick i moln så tyvärr han jag inte med så mycket fiske efter Guldlaxen men imorgon är en ny dag och blir bara vädret bättre blir den heldag på isen med isfiskedebutanten Urban från Nidingen Giants och mina kära teamkompisar Markus och Mattias. Dessutom tror jag att Nicklas Svanlund hänger på. Stort tack idag till det trevliga sällskapet Göran från team Marre samt Anders Henriksson och Peter Fors med son från GHFK. Gå in på team Marres blogg som vi länkar till här bredvid får lite filmklipp från dagens fiske// Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar