måndag 22 juli 2013

10-gradarn levererade

Jag, Rikard och Nidingen giants killarna Urban och Tompen lämnade Lysekil 06,15 igår morse och åkte dom 54 distansen ut till legendariska 10-gradarn. Vädret var lysande så vi började med att driftfiska efter Blåkäft. 3 korta drifter senare hade vi 7 st i båten varav minst två stycken var över Håkan Wings fisk på 956g som vad vi vet är den största som fångats från Sverige hittills. Alla hade fått arten vilket var målsättningen för dagen. Vi drog vidare och driftfiskade efter Långa några timmar med hyggligt resultat dock ej dom stora över 10 kg. Det mest spännande var när jag krokade en Håkäring modell större. Jag förstod rätt snabbt att det skulle bli tufft att få upp den med den utrustningen jag hade. 15-20 minuter senare när jag kanske fått upp den ca 30 m gick linan av. När jag fick upp resterna av tacklet såg man direkt på linan att hajens sandpappershud hade gått hårt åt linan några meter upp när den rullat in sig. Vi testade en långdrift på en gammal hotspot men den gav inte en fisk så vi åkte tillbaka och ankrade sista 2 timmarna. Knappt hade vi fått ner tacklen innan jag fick krokat en fin Långa och någon minut senare stod även Rikard med rejält böj i spöt. Upp kom 2 långor i 20 kilos klassen. Detta var min 30:e regart vilket var extra kul och även Rikard fick jubla lite extra då detta var hans första fisk över 10 kg. Rickard drog även en Långa till på 12,2 kg samt en regsej på riktat fiske innan det var dags att dra upp ankaret. En underbar dag på havet med goda fiskevänner. Ett superstort tack till vännerna på Confidence för dom nya heta positionerna./Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar