söndag 8 juni 2014

Snart Tromsö - glöm inte sömnen!

På torsdag kväll rullar vi mot en härlig vecka nord Tromsö. Eftersom jag är Isolas sömnexpert (hhhrrmmmm) vill jag poängtera hur viktigt det är med sömnen när man är på fiskeresa, ja alltid faktiskt. Det gäller att kunna ta tillfället i akt och somna när tillfälle ges. Helst ska man sova länge på morgonen och först gå upp när övriga i teamet skäller på en, då har man nyttjat sömnen till max.

Nedan var det Mange, Mats eller någon av Confidence-killarna som gjorde en snabb stilstudie av denna berömda sömneffektivitet (morgontrötthet har jag också hört det kallas) sist jag var med i Tromsö på flundrafiske. Jag fick t o m sällskap på ena bilden, det är jäkligt ovanligt när man bor mitt i ingenstans i nordligaste Norge ska ni veta.

/Mackan


2 kommentarer:

  1. Hahaha!! Jag och Linda fick ett gott skratt till bilden med "Mården och den skägglöse!"

    SvaraRadera
  2. Visst ser han ung ut utan skägg Hasse?
    Skägget gör att han ser dubbelt så gammal ut än vad han egentligen är ;)

    /Mattias

    SvaraRadera