onsdag 9 juli 2014

Fiskerapport från Puerto Rico!



Vår gode vän Kristian Svensson har skickat över en fiskerapport och några bilder från senaste veckan i Puerto Rico. Det tackar vi för!


"San Juan/Puerto Rico 4th of July!

Vi började med att driftfiska på frivatten med livebaits (sandbass på ca 2-3 hg) utan resultat. Vi byter till trolling med Bomber Long A på korta linor efter båt i  3-4 knops fart. Hugget kommer överrumplande och lina sprutar ut från mittenspöt! Efter att ha drillat fisken i ca 5min med ett 3 m högt hopp som start tappar jag den när den efter lugn invevning till båten goes Tarpon Wild och hoppar ca 2 m upp i luften bakom båten, borta! Guiden uppskattar den till 50-60 lbs!!!

Vi fortsätter sedan att trolla med Bomber Long A i kanalerna runt om saltvattenslagunerna. Sen smäller det igen, på övertid, och äntligen får jag chansen To Bow To The King! Denna fisk jag får upp väger endast 30-35 lbs MEN jag är drabbad av Tarponfeber och kommer aldrig glömma deras enorma rusningar och hopp!

Kristian, San Juan , Puerto Rico!"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar